rakan-rakan ku

Thursday, July 12, 2012

saya menyayangi dia...
saya merindui dia..
saya perlukan dia..
kerana saya menyintai dia..
saya menyanyangi dia kerana dia menyayangi Allah..
ya Allah aku dan dia amat mencintaimu..
Kau berikanlah kami kekuatan untuk menghadapi segala dugaanMu..
ya Allah aku memohon kau permudahkan lah segala urusan kami..
aku memohon percepatkan la ikatan antara kami..
permudahkanlah segala-galanya..

                  
   ********* 


ya! saya seorang yang cemburu... saya tahu itu... saya cuba buang perasaan negatif saya ini.. tapi saya tidak mampu... ya! kadang - kala saya tidak lari dari memikirkan perkara-perkara yang bukan-bukan tentang kamu.. tapi saya sudah buang sifat itu kerana saya percayakan kamu...
saya tidak suka melihat kamu diperhatikan para gadis.. saya tidak suka kamu dikelilingi gadis..
kerana apa? kerana saya kuat cemburu... oh Allah bantu lah hambaMu ini...
mungkin jika saya buta saya tidak dapat melihat apa yang saya lihat sekarang..jika itu bisa membuatkan diri saya bahagia.. saya rela.. jika telinga saya masih bisa mendengar segala apa yang bisa menyakiti hati saya.. ya.. saya sanggup menjadi tuli..
tapi ya Allah.. adakah masih dia mencintai saya jika saya seperti itu??? mungkin tidak kan... kecuali jika cintanya kepada saya tulus & iklas hanya keranaMu..
Ya Allah..jika hanya dengan mencintaiMu aku merasa tenang.. aku akan lakukan itu..
jika dengan mengingatiMu aku akan merasa bahagia aku akan sentiasa bersujud padaMu..
kerana aku yakin Kau takkan meninggalkanku meskipun aku dalam keadaan yang tidak sempurna..
Ya Allah.. aku mohon.. berikanlah aku seorang lelaki yang beriman & soleh.. Aku mohon seorang lelaki yang bisa menjaga aku dan membimbing aku ke jalan yang di redhaimu....
aku memohon.. amin... 


No comments:

hak milik kekal diary hatiku